ahilik,ahi,ahi evran,islam,aşıkpaşa,kırşehir,ahmedi gülşehri,selçuklu,osmanlı,insan,güzel ahlak

Zamane ( Hiciv ) (Divan)


Popüler Aramalar

Koltuk için ahbabı şikayet de yeni çıktı

Bilinmezdi evvel bu keramet de eli çıktı

 

Hırsızlar çoğaldı sadakat kimde kıça  düştü

Namus elden ele hamiyet kimse başa düştü

 

Düşmanlara dostu yermek incelikten sayıldı

Gönül dostundan şikayet edepsizken sayıldı

 

Müslümanı aşağılamak yaratanı inkar

Kafirlere ikram ile yanaşık saydı vakar

 

Hakk söylemek evvelde de zait idi veradan

Hainlere muhabbet kim varit idi zemandan

 

Kanun önünde eşitlik evvelde teşmil idi

Şimdi her işe kelam bugüne zelil idi

 

Acizlerin hakkı saklı idi evvelden ebed

Hamilileri himayet şimdilerde mukayyed

 

Müslümanlar yobazlıkla her yerde suçlanırken

Dinsizlere muhabbet moda oldu yallanırken

 

Devlet-i âlînin terakki sebebiyken İslam

Şimdi buna mugayyir oldu insücam-ı İslam

 

Unut kimliğini unut nisyan ile malülsün

Körü körüne Batı’ya itaatle zelilsin

 

Eyvah ki nice eyvah edip de yandıkça yandık

Semandan zamane insanlıkta sınıfta kaldık

 

Nice erler yaşadı ki doğruluk kefeninden

Şimdi yeni çıktı paçadan akar şerefinden

 

Ahi olmak ah ile olur senden yana senden

Ben olmaz olsun birdir kef ile nun diyesinden 

 

Aşık Ahmet söyledi cümle alem mugayyirdir

Tevhidi kesrete yazmış cümle alem mugayyirdir

 

vakar: onurlu

vera: iyilik, güzellik

zemane: şimdiki zamanda olan 

zait: ziyan, zarar

teşmil:yaygın

zelil: perişan

insücam: tutarlılık

terakki: yükselme

malül: zayıf özellik

mugayyir : Muhalif, karşı

 

aşık ahi kul ahmede nasibdir

Zamane ( Hiciv ) (Divan) ile Benzer Yazılar:

14 Şubat 2014 Saat : 6:00

“Zamane ( Hiciv ) (Divan)” için 2 Yorum

  1. ahi (Açıklama) diyor ki:

    Bu eski yeni tartışması hep olagelmiştir. Geçmiş daima temiz anılır. çünkü derler ki “kör ölür badem gözlü olur”. insanlar daima temiz anar geçmişi. zamanla buna ihtiyaç duyarak bunu basamak yapıp yeniyi ve değişimi eleştirir. sorun da buradadır.

    Ahlaki devinimler biraz daha derinden gider ve ülkeler en az yüz seneden aşağı birden bire bozulmazlar. idare bu bozulmayı körüklerse (Bu ülkede yapıldığı gibi)daha az bir zamanda da kültür değişimi bozulma yönünde olabilir. zira kötülük iyilikten daha hızlı yayılır. bu yüzden islamda kötülüğün izalesi iyilikten öncedir. harama müdahale imkanı varken vakti geçmiyorsa namaz ertelenmelidir kısa bir zaman için.

    Allah bunun için günahların açıkta işlenmesine daha çok razı olmaz. bu bile toplumun iyiliğinedir denilebilir. zaman gelecek ortalık yerde çatışan kız erkeğe “yavrum biraz kuytuda bu işi yapsaydınız” diyen insan takvadan sayılacak denir (Hadislere göre)

    Fakat bu bozulmanın kısa dönemler içinde farkedilmesi aşıklar gibi hassas estetik çalışan sanatkarlarda daha yaygındır. işte topluma önderlik ederek ahlakı güzel ahlaka çevirmek bu sanatkarların işidir. toplumun gözü kulağıdır bunlar. bunlara itibar etmek lazımdır ki o da kendi sanatını resmedebilsinler. aşıklarla alay etmek ise bu zamanda olağan işlerden oldu ki bu da edebe mugayyirdir. aşıkların para pula şan şöhrete düştüğü de doğrudur. haydi çıkın bakalım içinden. en iyisi şu şiiri dönüp bir daha okuyalım ne dersiniz..!

  2. kerem saygıl diyor ki:

    sizi zamana göre yazmayan bir aşık olarak biliyorduk. şimdi bunu bozmuş mu oluyorsunuz nedir? demek ki siz de zulümlere haksızlıklara dayanamadınız. fakat oturtmuşsunuz ne oturma. bütün çıplaklığıyla hak ve hakikatı ortaya dökmüşsünüz. alan nasibini alsın diye sanırım.. gerçekten peygamber efendimiz de ortaya konuşur ve nasibini alan alsın derdi ve kimsenin suçunu doğrudan yüzüne vurmazdı. yönteminizi tuttum doğrusu. selamlar

Zamane ( Hiciv ) (Divan) Yazısı için Yorum Yapabilirsiniz

kırşehir Son Yazılar FriendFeed

Dili Seç