ahilik,ahi,ahi evran,islam,aşıkpaşa,kırşehir,ahmedi gülşehri,selçuklu,osmanlı,insan,güzel ahlak

Edep ya hu..(Cemaatin önemi ve cumanın bidatleri)


Popüler Aramalar

Hadis : “camiye gelirken acele etmeden vakarla geliniz. Yetiştiğiniz yerden katılınız. Kılamadığınız kısmı tamamlayınız”

 

Hadis: “ilk gelenler ön safa, sonra gelenler onların yanına ve arkada kalan diğerlerini rahatsız edip öne geçmesin – boşluk arkada kalsın-”

 

Hadis :“Allah Teala’nın yardımı, koruması ve rahmeti cemaat üzerindedir”     Tirmizi

 

Hadis : Bir beldede üç kişi farz bir namazı ayrı ayrı kılarlar da bir araya gelmeyip cemaat olmazlarsa, şeytan onlara galip gelir”  Müsned,

 

Hadis: “Sizden üç kişi namaz için bir araya geldiğinizde içinizden birisi imam olsun” Tirmizi

 

Mü’minler birbirlerine muhabbet, merhamet ve şefkat gösterme hususunda tek bir vücud gibidirler”  Müslim, birr

 

Hem kendinize hem başkasına merhamet etmek için mutlaka cemaat olmaya gayret ediniz.

 

Farz ile sünnet çakıştığı zaman kesinlikle sünneti ya tehir ediniz ya da terk ediniz ve farza katılınız.

 

İmam olmak için asgari şart; okuduğu Kuran’ı manayı bozmayacak şekilde doğru okumak yeterlidir. İmam “niyet ettim Allah Rızası için bugünkü …….. namazının farzını kıldırmaya, arkamdaki cemaate imam olmaya” şeklinde niyet eder. Alimler iki kişi de olsa cemaat olunabileceğini bildirmektedirler. İmamlık için sadece Kuran ezber miktarınızı karşılaştırmanız yeterlidir. Bu takva için bir ölçüdür.

 

“ Tek başınıza kıldığınız namazlar sizi kurtarmaz” diyen alimler vardır. Çünkü sevapların bir kısmı kul borcu ve kul hakkına gidecektir. Hadis’teki İflas eden Müslüman konumuna düşmemek için hem kul haklarından sakınmalı ve hem de cemaatin 27’ şer sevabıyle sermayeyi artırmalıdır. Benim tek başına kıldığım namaz daha önemli diyen kişi hem Müslüman kardeşine güvenmemiş, ümmet bütünlüğünü bozmuş ve hem de Allah’ın verdiği 27 kat ikramı küçük görmüş olur.

 

Ayakkabılarınızı kilitli çekmeceye koymak size sakın ha Allah’ı unutturmasın. Yine “Ya Rabbi sana emanet” diyerek tevekkülünüzü dua ederek bildiriniz.

 

-cumaya erken ve gusul abdesti alarak gelmek sünnettir.

 

-ezan bitince sünnete kişinin kendisi kalkmalıdır. müezzinin salavat okumasını beklemesi  bidattır.

 

-cumanın hutbesini dinlemek farzdır.

 

-imamın okuduğu çoğu ayetleri okumak da bidattır. son ayet ve meali de bidattır.

 

-imamın “allahım islama ve müslümanlara yardım et…..” diye balayan duayı cemaate yaptırması da bidattır. bu dua devlet zoruyla milliyetçilik duyguları için kabul edilmiş bir duadır .

 

-farzdan sonra camiyi terketmek uygun olmaz. zira son sünnet vardır. bu 4 rekatı rasulüllah kıldığı için kılınması gerekir.

 

-zuhru ahir ve 2 rekatlık son sünnet tamamiyle bidattır. cumamız kabul olmayacaksa o zaman vaktin farzını kılalım der gibi saçma sapan bir korkunun üstüne inşa edilmiş fikirdir. halbuki rasulüllah “ibadetlerinizi kabulüne inanarak ibadet adiniz” diye buyurmuştur. bir namaz için bir namaz daha asla doğru olmaz. düşüncesizler de ben bu vakitte kaza namazı kılıyorum diyorlar. bu da asla doğru olmaz. zira vakit mekruh bir vakit olmamakla beraber yanında onu görenler kılınan namazı kaza olarak bilmeyip cuma namazı olarak düşünür ve uzun bulduğu için de tümüyle terkederler. işte bu yanlış anlamamaya meydan vermemek için kişinin 4 rekatlik son sünneti kılıp camiyi terketmesi gerekir.

 

 -cumanın son sünneti ile ilgili olarak “riyazussalihin” adlı hadis kitabında iki hadis gördüm. birinci hadise göre 1bir kimse cumadan sonra nafile (sünnet) kılacaksa ve bunu mescidde yapacaksa 4 rekat kılsın” bu hadisin arkasından gelen beş hadisten sonra konu ile ilgili bir hadis daha var ki o da “bir kimse cumadan sonra bir nafile (sünnet) kılacaksa ve bunu evinde veya işyerinde yapacaksa 2 rekat olarak kılsın” buyuruyor. düşünsenize, kendi mescidinde 1000 kıymette olan namazın yerine evindeki 2 rekatı eşitliyor!!!! bu müthiş bir şey..

 

-namaz bitince müezzin talimatıyla -subhanallah, elhamdülillah, allahü ekber – tesbihaqtı yapmak bidattır. cemaatin kendisi ferdi olarak yapmalıdır. haz. rasulüllah önce fakirlere söyledi bu tesbihatı. zenginler de onlardan öğrendi. rasulüllah zamanında birlikte tesbihat asla olmadı.

bazı sahabiler camide bu tesbihatı çember oluşturup taş dağıtarak yapmak isteyince ibn-i mesud hazretleri üzerlerine geldi ve dedi ki -siz ne yapıyorsunuz? -hz. peygamber demedi mi, subhanallah, elhamdülillah ve allahü ekber diyoruz. deyince. Allah’ın Rasülü bilmiyor muydu toplu ve taşlı  beraber olup olmayacağını bilmiyor muydu? derhal kalkın ve bu işi bırakıp ayrılın burdan dedi ve toplu zikri yasakladı. uzun süre bu durum devam etti. ancak emeviler saltanata karşı olan sahabi ve toplumun diğer kesimlerini adam etmek için toplu tesbihata bidatı hasene dediler ve “camiler allahın zikri içindir” diyerek camilerin işlevini sadece namazla sınırlandırdılar. bu ise direnişin camiden çıkmasını önleyen çok önemli olumsuz gelişmedir. Bugün de durum çok farklı değildir. halbuki peygamber efendimiz nikahı, davayı, ilmi, sohbeti, herşeyi camide yaptı. 400 kişilik ehli suffa camide ilim yapıp yattı uyudu. ya şimdi????

 

aşık ahi kul ahmede yazmak nasib olmuştur

Edep ya hu..(Cemaatin önemi ve cumanın bidatleri) ile Benzer Yazılar:

28 Kasım 2012 Saat : 8:36
  İslam

Edep ya hu..(Cemaatin önemi ve cumanın bidatleri) Yazısı için Yorum Yapabilirsiniz

kırşehir Son Yazılar FriendFeed

Son Yorumlar


Notice: Undefined variable: pre_HTML in /home/ahisicom/domains/ahikirsehir.com/public_html/wp-content/themes/seohocasiv2/sidebar.php on line 20

Notice: Undefined variable: post_HTML in /home/ahisicom/domains/ahikirsehir.com/public_html/wp-content/themes/seohocasiv2/sidebar.php on line 26
cami alttan ısıtma
halı altı ısıtma
cami ısıtma
cami ısıtma