ahilik,ahi,ahi evran,islam,aşıkpaşa,kırşehir,ahmedi gülşehri,selçuklu,osmanlı,insan,güzel ahlak

Canana can mı, cana canan mı? (Koşma)


Popüler Aramalar

Bir güzelin hatırına nazına

Ağu içmek şeker şerbet bal olur

Bir sevişir bir gücenir yarine

Ağu içmek şeker şerbet bal olur

 

Güzel seni sevmek değer cihana

Kavi durmak gerek aşkı imana

Varsa da yoksa da sebepsiz cana

Aşık olmak ballı kaymak tad olur

 

Bahar gelir güller açar ben alır

Gonca için bülbül şakır naz alır

Benim yarim baha ister can alır

Canı vermek körpe kızda hal olur

 

Güzel ile sohbet etmek güzeldir

Güzel ise ölçer biçer nazendir

Yiğit bekler kola yatar sazendir

Bene dönmek geçmez akçe pul olur

 

Kara kaştan sürme gözden sorulmaz

İnce belle usul boydan geçilmez

Tatlı dille güzel huya doyulmaz

Gökçe olmak gelin kıza gül olur

 

Zaman kötü ahir oldu zahirden

Kadın erkek bilmez oldu cinsinden

Hakkım diyen zırlar oldu zalimden

Görev bilmek İslam üzre derc olur

 

Bir ahi ahmed var idi zararsız

Bir canan için can verdi ağusuz

Aşk ve sevda yavan kaldı çaresiz

Canı için canan diyen zül olur

 

 

(kim ki can içun cananı sevdi, canın sevdi / kim ki canan içun canın sevdi, cananı sevdi= Mevlana k.s. )

 

 

 

aşık ahi kul ahmede yazmak nasib olmuştur

Canana can mı, cana canan mı? (Koşma) ile Benzer Yazılar:

16 Kasım 2012 Saat : 7:16

“Canana can mı, cana canan mı? (Koşma)” için 3 Yorum

  1. mustafa devran diyor ki:

    sayın ahi aşık bey abi, herşeyi son iki kıtanın sırtına yüklemişsin valla. islamdaki görev anlayışını kasteddiğin belli. gerçekten hayata bakış modern hayatta “HAYAT MÜCADELEDİR” diye yanlış tanımlanırsa herkes hakk peşinde kavgaya başlıyor. islam sopayı zenginin veya sorumlunun sırtında kırıyor. böyle olunca kavga azalıyor. örneğin işçi hakkını alsın demiyor. fakat “işçinin hakkını aln ın ın teri kurumadan veriniz” buyuruyor. zekatını vermezsen bu dünyada bereketini kaldırırım ahirettede alnında dağlarım diyor” bu müthiş bir sorumluluk anlayışına davet değil de nedir?

    sevginin ve aşkın doğru anlaşılması konusundaki son kıta ise mana zenginliği bakımından müthiş bir güzelliğe sahip. can için canan diyenlerin sayısı çok arttı. insanların cananı MAL oldu. tuzlu su içmek gibi. tükettikçe susuzluğu artıyor ve daha çok istiyor. halbuki Allah kalplerin mutmain olmasını kendi zikrine bağladı.

    sizin islamda ihsan şuuru ve ailenin temelleri adlı makalenizde gördüğüm üzere Kuşeyri’nin şu sözü manidar. “ÖZGÜRLÜĞÜN HAKİKATİ KULLUĞUN KEMALİDİR” diyor.demekki daha çok allaha yönelmek bizi maddeye tapmaktan uzaklaştırıyor. işte fedakarlık da bu seviyede olabilecek bir şey olmalı. yani canan için candan olmalı veya canan için canı sevmeli diyelim… siz ise toplumda gittikçe kaybolan sevgi ve aşk derinliğine yeni ve derin boyutlar kazandırmaya çalıştuığınız için size bu toplum adına minnettarım. ailelerin ilk beş yılda boşanması da bu sevgi derinlik ve eksikliğindendir diyebiliriz..sizi çalışmalarınızdan dolayı da kutlar selamlarımı sunarım..

  2. Edmundo Matteo diyor ki:

    I simply want to mention I am very new to weblog and actually loved your blog. Probably I’m going to bookmark your blog . You amazingly have beneficial posts. Kudos for sharing your blog.

  3. Wilber Hertweck diyor ki:

    I just want to tell you that I’m beginner to blogs and absolutely savored this web-site. Most likely I’m going to bookmark your website . You really come with amazing articles. Thanks for revealing your web page.

Canana can mı, cana canan mı? (Koşma) Yazısı için Leave a Reply to Wilber Hertweck

kırşehir Son Yazılar FriendFeed

Dili Seç

cami alttan ısıtma
halı altı ısıtma
cami ısıtma
cami ısıtma