ahilik,ahi,ahi evran,islam,aşıkpaşa,kırşehir,ahmedi gülşehri,selçuklu,osmanlı,insan,güzel ahlak

Tılsımlı aşk


Popüler Aramalar

Benim ol tılsımlı nihan ki bugün ayana geldim

Ezeli nişansız kayıttı şimdi nişana geldim

 

Bu tılsımı açadur sen hem zulme çerağ oladur

Bağı bostan gülüptür nuru arştan cana doladur

 

Ahmedim nice makam geçersin bu cana can ola

Canların canı Ahmed’i seversin bu cana yar ola

 

İsmi azam ile alem vucüd buldu hem ruhundan

İsmi adem ile alem vucüd buldu giz batından

 

Herkes herkesi ademden bilir de ayrı sorarlar

Hem dahi beni ararlar düşünmez ayan ederler

 

Her yerde bulunmuşam ben her zerrede bilinmişem

Cümle semada çalınmışam şol beyana gelmişem

 

Nice ademdir ki bu ahmed ayan ede her sırrı

İşidin yarenler bu sazı bin lisan üzre her sözü

 

Bugün şevk ile coştum şahbaz olup seyrana geldim

Hay zikrine dönmeğe koştum raksla meydana geldim

 

Feda olsun bu başım baş olup da devrana geldim

Sada kılsın bu sazım bar olup da safaya geldim

 

Firak eyler her sözün yaş olup da silmeye geldim

Vuslatı aşkın şevkine can olup da vermeğe geldim

 

Yunusun çalabı eydür cemali gördükçe ölsem

Söylediğim sözün aşığı olup çalmağa gelsem

 

ahi kul ahmedim cürmümü canla noktaya yazdım

Noktadan kün ile hasıl oldu alem cana yazdım

 

NOT: Nokta tanımlanamaz, Allah da tanımlanamaz, teşbihte hata olmaz, cürmü canla noktaya yazmak demek, canı Allah’a  vermek demektir. Noktadan kün ile hasıl olmak Allah’ın alemi KÜN=OL emri ile yaratması demektir. cana yazmak da canların hayat bulmasdır.. “bar” Erzurum yöresinin halk oyun tarzıdır.   “Canların canı Ahmet” den kasıt Hazreti Rasulüllah’tır.

 

 

ahi kul ahmede nasib

Tılsımlı aşk ile Benzer Yazılar:

14 Ocak 2012 Saat : 7:40

“Tılsımlı aşk” için 2 Yorum

  1. hümeyra-ümraniye-İST diyor ki:

    ahi bey son beyt ne öyle. müthüş bir benzetme.. son derece yerinde ve manidar. açıklama olmasaydı zor anlayabilir miydim bilemiyorum. şiirin bütünü tam bir tenasüb içinde zıtlıklar olmadan ilerliyor ve hedefine varıyor ve noktayı koyuyor. genelde yazı bir anlatımdır ve insanlara onun şevkini aktarmak zordur. islamda 3. yüzyıldan sonra insanlarda şevk kalmadığı için alimler artık “DİN BUDUR” DİYE ADETA SAVUNMAYA VE DÜZELTMEYE GEÇİP YİNE ŞEVKİ AKTARAMAMIŞLARDIR. BUGÜN BİLE KURAN MEALLERİ YÜZLERCE VE HER EVDE VAR FAKAT İNSANLARDA İMANIN ŞEVKİ YOK. OKUYOR ANLIYOR FAKAT AMELE DÖNÜŞMÜYOR. İŞTE SORUN BURADADIR.

    SİZİ BU YÖNDEKİ ŞEVK VE AŞK VERİCİ ÇALIŞMALARINIZDAN , ÖLÜMLE İLGİLİ YAZI VE ŞİİRLERİNİZDEN DOLAYI ALLAHIN BOLCA AŞK VERMESİNİ YİNE BUNLARI SİZİN ÜMMETE AKTARMANIZI DİLERİM SEVGİLİ KARDEŞİM. HOŞCAKALINIZ.SELAMÜN ALEYKÜM..

  2. hasan hüseyin mayda diyor ki:

    bü divanı çok tuttum. kısa olmasına rağmen diyeceğini demiş.”"Hay zikrine dönmeğe koştum raksla meydana geldim”" “” Vuslatı aşkın şevkine can olup da vermeğe geldim”"”Vuslatı aşkın şevkine can olup da vermeğe geldim”" bunlar çok anlamlı deyişler.. daha başkaları da var elbette.. yenilerini yazabilmeniz dileğiyle saygılar sunarım

Tılsımlı aşk Yazısı için Leave a Reply to hasan hüseyin mayda

kırşehir Son Yazılar FriendFeed

Dili Seç

cami alttan ısıtma
halı altı ısıtma
cami ısıtma
cami ısıtma